(Social) impact

    • Duurzaamheid
    • (Social) impact
    • Analyse

    Ongemak als motor van verandering

    Sociaal ondernemers roeren zich. Lees hun verhalen

    De term sociaal ondernemen wordt te pas en te onpas gebezigd. Wat doen ze eigenlijk, die sociaal ondernemers? We spraken er drie over hun drive, hun ondernemerschap en de beeldvorming rond sociaal ondernemen. Ze blijken allen het verschil het te willen maken door ‘sociale impact’ te genereren. De een met handgemaakte tassen, de ander met koffie en een derde met wijn.

    • Redactie WvF
    • (Social) impact
    • Analyse

    Filantropie als kans voor de sportwereld

    Sportcompetities zijn in volle gang. Boven de sportvelden hangen dreigende wolken. Volgens sportkoepel NOC*NSF verkeert de helft van de Nederlandse sportverenigingen in zwaar weer wegens stijgende kosten, teruglopende ...

    • Redactie WvF
    • (Social) impact
    • Analyse

    Wenkende perspectieven uit praktijk en wetenschap

    Projectpartners over samenwerken met de jubilerende Goldschmeding Foundation

    De Goldschmeding Foundation voor Mens, Werk en Economie bestaat tien jaar. Een mooi moment om terug en vooruit te kijken. Deze keer vanuit het perspectief van de projectpartners van de foundation. Hoe werken zij ...

    • Bert Koopman